Alla inlägg den 28 november 2009

Av Jenny - 28 november 2009 11:15

När jag var liten (för hundra år sedan) var det ALLTID snö på första advent, alltid. Vi hade årlig tradition att delta i bokstavsjakten, som ägde rum just på första advent. Påbyltade traskade vi sedan runt på stan och sökte bokstäver. När jag var mindre och inte orkade gå drogs jag i pulka. Ska du dra en pulka idag måste den garanterat vara på hjul.


Fick upp julgardinerna igår kväll och det blev väl fint. Men idag, i dagsljus ser det bara konstigt ut, grön gräsmatta, kala träd och inte en antydan till snö. Det här är inte rätt.

Ska plocka fram ljusstakarna men saknar inspiration. Får väl vänta till det blir mörkt och låssas att det ligger snö på marken


Monica! Om du läser detta kan jag informera att du fick nästan mitt hjärta att stanna i förmiddags. Jag var på väg hem från stan och hade tidigare gjort en omkörning varvid jag naturligtvis körde på tok fort, då jag ser något neongult i vid sidan av vägen. Skit oxå, snuten med kamera (igen ) Nova var totalt kamouflerad, så henne såg jag inte innan jag kom alldeles nära. Hjärtsnörp av värsta graden Fast samtidigt bra eftersom det fick höger foten att bli lite mindre tung


Nu ska jag gå och mysa med Fanny som ligger i sitt (FD mitt) fårskinn och myser.


Ha en mysig lördag.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards