Alla inlägg den 14 november 2009

Av Jenny - 14 november 2009 09:15

Lämnade Emisen på djursjukhuset strax efter kl 8 på morgonen. Så många gånger jag lämnat mina hundar där tycker jag att jag borde vara immun mot den speciella sorgliga känsla som framträder då, men icke det är alltid lika jobbigt.

Vid 16 tiden fick jag order om att hämta honom, vilket innebar 7 hela timmar i Luleå, uäääck. Funderade först på att köra hem igen, men tog mitt förnuft till fånga och bestämde mig för shopping runda i stan. När jag blev less kunde jag ju alltid hälsa på moster eller kusin.

Det blev inget släktbesök och en relativt välfylldbörs blev en mycket tom börs. Uj, vad jag hittade många "bra ha" saker, men mer om det senare.

Så var det dags att hämta lilla ynkel skrynkel och nog var han skrynklig alltid. Vinglig och trött men väldigt glad att se matte igen Kyss och bråttom, bråttom att hoppa in i bilen, bort från dom hemska veterinärerna.

Vad har hänt och vad har dom gjort (förutom tagit bort halsmandlarna)? Bra fråga! Veterinären som "pratade hem" Emil var inte insatt i ärendet över huvud taget. Men tydligen har han haft en inflammation i trakea (luftstrupen) Dessutom var halsmandlarna infekterade och eftersom dessa även sett konstiga ut, stora och missformade togs det prover på dem. Det kan visa sig vara tumörartat men så illa hoppas jag att det inte ska vara.  Det svaret får jag om 10 dagar.

Han fick inte äta något igår, inte innan han enligt veterinären "var hemma i huvudet" Skrattande Funderade vad hon menade ända tills vi kom hem och jag såg att han verkligen inte var hemma huvudet. Idag har han återvänt och har fått lite majsvälling och barnmat i puréform. Ska strax åka till coop och fylla på lagret med barnmatsburkar(kan ju inte handla sånt på "min" affär Flört) samt köpa glass, eftersom det rekommenderades till hans onda hals. Undrar om han vill ha vanilj eller jordgubbssmak Flört Ska även åka och hämta ut den förhatliga Metacamen. Hoppas, hoppas hans mage tål medicinen.

Helt slut var jag efter gårdagens strapatser. Så efter att ha kommit hem vid 18 tiden igår, badade jag bastu (frös som en hund) käkade lite och stupade i säng strax före kl 20. Orkade inte ens kika igenom mina shoppingfynd, då är det illa Cool 

Idag är både jag och Emil betydligt piggare, fast man ser att han har väldigt ont, stackars liten.

Trevlig helg...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards