Alla inlägg den 11 november 2009

Av Jenny - 11 november 2009 09:15

Gnissel, gnissel. Enligt direktiv "uppifrån" måste vi ha keps, mössa eller liknande på skallen eftersom vi hanterar livsmedel.

Jag fullkomligen hatar att ha saker på skallen. För det första ser jag ut som en mupp (passar inte alls i huvudbonad) För det andra så trycker det på min lilla ärthjärna, vilket innebär att jag  4 av 4 möjliga dagar har haft huvudvärk. För det tredje blir det varmt och kliigt. Listan går att göra oändlig. Men det finns faktiskt en BRA sak. Man slipper fixa håret och efter måndagens frisörbesök, vilket innebar klipp för hela slanten var jag rätt nöjd med att kunna dra på kepan. Man vill ju liksom inte gå omkring och chocka folk med sin nya Jenslook.

Igår kväll tog jag tag i ett "borde" som jag skjutit på länge, nämligen tandborstning av hundarnas gaddar. Började med Fanny som inte direkt kan kallas samarbetsvillig men tydligen var den nya tandkrämen rätt god så hon hölls någorlunda lugn.

Emil är lite lustig. Vissa saker är helt tabubelagda när det gäller honom och man ser tydligt hans missnöje och hur han försöker undkomma situationen. Att bli rotad i truten skulle i mitt tycke vara kvalificerad som en sådan situation. Men icke, det går hur bra som helst och han sitter jättesnällt. Samma sak i somras när jag skrapade tandsten (har köpt riktiga verktyg Skrattande) gick hur bra som helst och inte ett knorr.

Ha en trevlig onsdag...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards