Alla inlägg den 16 november 2009

Av Jenny - 16 november 2009 10:30

Denna natten har gått bättre, vilket jag tror beror på att jag gav medicinen (Metacam) senare och så klart att det håller på att läka ihop. Men han är väldigt tillbakadragen och kinkig så jag låter honom mest bara vara.

Undrar just när jag får börja motionera honom igen, ytterligare en fråga till veterinären.

Igår var det Wasalopps premiär här i Keräs dvs jag tog säsongens första skidtur Skrattande Inga spår, bakhalt och hysteriskt jobbigt. Dessutom jättetråkigt utan min skidåkarkompanjon Emil Rynkar på näsan 

Hade jag inte haft mina räddande skidstavar hade jag nog brutit både armar och ben, för balansen är minst sagt urusel. Ca 2 km hemifrån på tillbakavägen kom iallafall det "stora" fallet och jag slog knäet rätt rejält så det var bara att koppla bort skidorna och traska hem.

Känns förövrigt som en riktig sjukstuga här, tror bara det är Fanny för tillfället som är helt kurant. Husse har det varit(är nog fortfarande) lite knorrvarning på. Han har haft hög feber och mått allmänt risigt. Själv känner jag mig trött och lite hängig, sov längre än sambo imorse och det är ovanligt.

Åh, så jag längtar till första advent, vill, vill, vill sätta fram alla stjärnor och ljusstakar NU, omedelbart. Har dessutom beställt nya julgardiner, röda med vita stjärnor (+ matchande kuddöverdrag) som ska hänga antingen i köket eller vardagsrummet. Den 28/11 är det "tillåtet" att utföra adventspyntningen men före dess ska hela huset storstädas, från golv till tak, pust.


Ha en bra vecka....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards