Alla inlägg den 5 april 2011

Av Jenny - 5 april 2011 10:32

Igår var det kökstjänst för hela slanten. Fixade matlådor, många, bakade Oopsisar och mitt obligatoriska frukostbröd. Pust, det tog ända in på kvällen innan jag var klar.


Som avslutning på måndagen inledde jag operation, Organisera mina recept. Jag är vad jag själv kallar en ”rivare” och "receptjunkie" dvs. jag älskar att läsa tidningar som innehåller recept och istället för att spara hela tidningen river jag ut godbitarna.


Recepthögarna växer och någon gång (alltför sällan) gör jag ett ryck och sorterar lite lätt. Brukar dela in i varmrätter, kakor, recept att prova inom snar framtid, glass osv.


Ibland dyker det upp riktiga guldkorn, som man knappt fattar att man kunnat leva utan. När man sedan ska ha receptet, på nytt efter en tid får man nästan leta ihjäl sig innan man slutligen hittar det, inklämt mellan recepten på Thaigryta och Philadelphiabullar.


Nu har jag bestämt mig för att göra det ordentligt, en gång för alla och har därmed börjat klistra in de välbeprövade godbitarna på hårda albumblad, snyggt, prydligt och överskådligt.


Släpper nu på Affes förhållningsorder allt mer och tänkte för mig själv under morgonens promenad att går hans ben sönder nu, då har han åtminstone fått vara hund för en stund  


Han börjar allt mer inse vad koppellös faktiskt betyder och en ny värld har öppnats för honom, en värld full av spring. Han ser så infernaliskt lustig ut när han sätter fart och han verkar inte riktigt koll på tekniken när det kommer till bakbenen.

Man ska ha i åtanke att han inte fått rasa fritt sedan i juni 2010 och då var han bara 3-4 månader gammal.

Nu får han ju inte röja hejvilt, men lite mer varje dag. Och det är sådan lycka att se honom samtidigt som man känner den lilla orosklimpen i magen.


   Tappert försök att komma under Fanny och dynan.


Minns ni filmen jag la in på Affe och världens farligaste blåbär? Den finns HÄR om ni vill kika på nytt. Igår filmade jag uppföljaren, Affe och världens farligaste morot.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards