Alla inlägg den 30 april 2011

Av Jenny - 30 april 2011 16:15

Yey, idag är det äntligen Valborg och snart ska jag få grilla korv, gissa om det kurrar i magen.

Jag har laddat upp med gamla godingar så som ostkorv och spiralkorv. Men det blir även lite nyheter på grillpinnen i år, nämligen Chorizo och Bratwurst.


smiley: Bbq - keystrokes: :bbq


Bakade lite igår. Det blev en Baileys kladddkaka och en Nougatkaka. Lekte med kameran, här kommer resultatet.


 

Baileys kladdkakan, en gammal favorit.


  Nougatkaka med rostad mandel.


Det blev inga spår igår och antagligen inte idag heller. Jag har problem med vinden.

Eftersom snön fortfarande begränsar spårläggandet är jag förvisad till vissa områden och blåser vinden från fel håll är det kört.

Så här i början av Affens spårkarriär vill jag gärna inleda efter konstens alla regler.


Fanny söker godis på dagens promenad.


Däremot testade jag idag under promenaden med Fanny att helt plötsligt vika av från vägen och gå en bit inne i skogen, ”tappa” två godisar och sedan gå ut på vägen igen.

Affe var på sin runda inte sen att uppmärksamma att matte minsann avvikit från den ordinarie rutten och satte av in i skogen och jajamensan nog hittade han godisarna också. Det finns alltså hopp om en framtida spårkarriär.


   Affe provar hundkojan


Igår lurade vi med husse på promenaden för att han skulle få ta del av Affes energi och glädje. Vad tror ni hände? Jo Affe var lugn som en filbunke, sökte kontakt, var allmänt närgången och kring benen.

Husse var med även på dagens promenad och Affe agerade precis likadant. Vad var det jag skulle se? undrade husse.


   Bada eller inte bada

 

Affe har hittat en ny fascination, vattenpölarna. Han går i dem, står still, analyserar, krafsar med tassen, helt otroligt jätteintresserad och springer tillbaka till dem fast vi fortsatt gå. Skulle vara intressant att veta vad som rör sig i den lilla terrierhjärnan.


   Skrapa med tassen.

 

  Pöl, pöl på vägen där, säg vem som vackraste terriern i världen är?

 

  Matte! Pölen sa att det var JAG!

 

Ha nu en underbar Valborgsmiley: Flirty4 - keystrokes: :smooch 

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards