Alla inlägg den 28 april 2011

Av Jenny - 28 april 2011 09:45

Inser att jag var lite för optimistisk med spårläggarplanerna igår. Väl hemkommen från jobbet var jag så gräsligt trött att jag blev sittande vid köksbordet återstoden av kvällen.

Idag slutar jag lite tidigare så förutsättningarna för spår känns goda.


Korven till Valborg är inhandlad. Passade på redan igår då man fortfarande har valfrihet. Mot slutet av veckan kan jag garantera att det endast finns kvar korv av de underliga märkena, som både ser ut och heter konstigt.

Smiley barbecue 21.gif

Sambo ringde just och meddelade resultatet av Albas ultraljud, som var något tvetydigt, max tre men kanske bara en valp. Nytt ultra ska göras om en vecka, då de eventuella puppsen vuxit till sig lite.


Minns inte om jag nämnt det tidigare men vårt jämthundsbestånd utökas i slutet av denna vecka då sambo hämtar hem sin Lotta. 100 mil tur och retur innebär det i resväg att hämta hem den lilla. Tusen tack till god vän som följer med sambo på resan och agerar assistent (så jag slipper)


Smiley rally 026.gif

Hur det blir här hemma i och med Lottas ankomst, har jag förskjutit i det längsta. Men jag anar att i alla fall en (Affen) kommer att bli hysteriskt lycklig över den nya kompisen. Hur mina nerver ska hålla för terrier VS jämthunds race har jag ingen aning om, Valium? Jag och Fanny intar nog lite lika position i det hela, lagom roade, suck.


Nu är det snart dags att åka till jobbet. Har en envis huvudvärk som inte velat släppa sitt grepp på flera dagar men en dunk kaffe har bättrat på situationen lite i alla fall.

Smiley drinking 3.gif
 

Fanny myser i en solfläck och Affen, trött efter sin promenad har klämt in sig i en liten transportväska (ersättning för hans låda) livet är rätt gott, trots allt.

smiley: Smooch - keystrokes: :smooches



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards