Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Söndags aktiviteter.

Av Jenny - 22 november 2009 16:45

Uj, så skönt! Idag har jag varit ledig. Har tillbringat förmiddagen på Ikea och Stadium. På Stadium hade jag en 20 % rabattcheck som var bästföredatum (arbetsskadad Jenny Oskyldig) på idag. Alltså nödvändigt att sätta sprätt på. Hittade fleecetröjor, mössa, röd jacka och två par skor (på barnavd.) och ett underställ. Mest nöjd är jag nog med ena paret skor som är en typ av känga med kardborreband, snacka om dagisdojjor, men så himla praktiskt. Jenny 35 år och Matilda 3 år har likadana skor Skrattande

På Ikea suktade jag efter en slags sänghimmel (skenor) som monteras i taket och går runt sängen. Det är så snyggt, vill ha, vill ha. Har tittat och funderat i snart ett år. Ska fundera lite till.

Ett grått fårskinn köpte jag i alla fall, som jag ska ha i bilen. Kan inte fatta hur man med vett och vilja kan klä bilsäten med skinn. Det är ju så förbaskat kallt om ändan. Tog in fårskinnet för att sy dit en resår och blev ganska omgående av med det. Fanny gjorde det till sitt, utan att tveka. Få se om jag har hjärta att ta det tillbaka Obestämd Titta på fotot längre ner och ta själv ställning Flört

Jag har inte sett Emil dricka vatten sen operationen för över en vecka sedan. Men oroad för vätskebrist har jag inte varit för en sekund eftersom jag blötlägger hans mat och tillsätter extra vatten när jag mixar den (nästan flytande) Idag gick han i allfall fram till vattenskålen, sträckte sig försiktigt fram tog två pytteslurkar men slutade omgående Gråter I vanliga fall när Emil dricker, ser det ut som en vattenballong gått sönder, det är vatten överallt. Ett annat inte roligt tecken är att han inte slickar sin skål kliniskt ren längre. I vanliga fall ser den oanvänd ut. Tur att det snart är dags för återbesöket (på fredag)


Fanny myser i mattes fårskinn


 

Fanny hittar ett gryt eller egentligen är det nog en rotvälta Glad 


      

Så här vackert var det idag på promenaden

 
 
Ingen bild

Sari

22 november 2009 20:23

1-0 till Fanny ;-)

 
Ingen bild

Jenny

23 november 2009 09:13

Hm, får nog säga 2-0 till hundarna. För nu har Emil parkerat sin rumpa i fårskinnet =D

 
Ingen bild

Lena

23 november 2009 22:04

Näe, inte kan du ta mysbädden från vovvarna... Får köpa ett till fårskinn till dig själv bara! =)

 
Ingen bild

Jenny

24 november 2009 09:01

Jupp, blir nog så =) Fast då måste jag på Ikea igen och det tynger mig, suck.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards