Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Mitt arma huvud..

Av Jenny - 19 april 2011 20:15

Idag blev det en (sällsynt) migrändag. Har intagit medicin och sovit så nu känns det bättre även om formen fortfarande är rätt risig.


Har just kommit in från en kvällsrunda med Affe och det känns så ljuvligt lyxigt att kunna (våga) ta en extra, spontan runda med honom.

Eftersom morgonens promenad blev en trist koppeltillställning blev det nu en ”springalösrunda”

Walking The Dog Male


Är alltid lite nojig när jag ska i väg och jobba och vill inte gärna släppa honom då, ifall han får för sig att dra iväg efter något intressant. Kul och ringa till jobbet och meddela att man blir sen eftersom hunden smitit. Vek som jag är skulle jag nog inte kunna lämna honom ensam på vift inne i skogen.


Nu på kvällsrundan lät jag honom hållas bäst han ville och fortsatte bara gå, fast han blev kvar någonstans utom synhåll. Var rätt lugn i och med vetskapen att han inte kunde ta sig så långt eftersom inte skaren höll smiley: Bad - keystrokes: :bad Belönade när han kom och tog spontankontakt.


När allt var som tyngst funderade jag ju allt lägga hela hunderiet på hyllan. Idag kan jag inte ens förstå var de tankarna kom ifrån. Jag älskar ju hundar och kom till och med idag på mig själv med att längta hem till Affen-Piraffen, den förskräckliga smiley: Yup - keystrokes: :yup


Jag är ingen påskfirareoch ser inte vitsen med att plocka fram en massa påskprylar.Dessutom jobbar jag ju hela påsken. Men lite firande blir det allt, fast bara på matfronten.

På själva påskafton slutar jag i rimlig tid (tillskillnad från skärtorsdag och långfredagen) så då tänkte jag inta lite smarrig mat, väldigt likt julbordet måste jag erkänna men åh så gott. Mmmmm, lax, sill, skinka, prinskorv och några smördegsprylar med löjrom (som blir en helt ny smakupplevelse)

Free Emoticon and Smileys


Imorgon blir återigen en helspäckad dag som inleds med frisörbesök innan arbetspasset. Nu ska min vinterpäls bort.


Nu är det strax natti, natti smiley: Sleep - keystrokes: :sleep

 
 
Ingen bild

Melitta

20 april 2011 11:05

Glad påsk vet ja;) Lite is i magen gav belöning;)
Jag var till frissa igår o vart lite lättare:) hehhehe..
Kram

 
Ingen bild

Jenny

21 april 2011 10:12

Tack det samma Melitta :) Hehe, jag blev oxå lättare av frissabesöket, åtminstone på skallen ;)
Kramen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards