Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Jenny - 14 maj 2011 18:30

Det gick ju inte alls. Eller rättare sagt, det gick men inte som jag tänkt mig.

Det blev ett sent spår igår kväll med matskålen som spårslut men jag tror vinden spökade för han gick konsekvent med nosen i luften i stället för i backen. Han banade sig fram, visserligen någorlunda rätt väg och hittade skålen men jag gillar inte den nivån på nosen. Den ska ovillkorligen hållas i markhöjd.

Om det bara kunde sluta blåsa skulle jag göra ett nytt försök redan ikväll. Bäst att passa på innan de ohyggliga MYGGEN kommer.

smiley


Blev ett himla liv ute i hagen under kvällen igår, mitt i förberedandet av de nattjästa frallorna. Orsaken till oljudet var Lotta som hade lyckats klämma ut huvudet genom gallret i hagen och fastnat.

Jag försökte få lös henne men hon satt som i ett skruvstäd.  Fick naturligtvis inte tag på sambo men turligt nog befann sig hans broder i närheten. Trots idogt lirkande fick vi inte lös henne så det var bara till att klippa upp gallret. Undrar om hon lärt sig något, skulle inte tro det.


Måntro det finns någon ogilla Telia klubb. Idag gav jag upp och ringde supporten. Har en gång i tiden gjort en kort karriär på Telias internetsupport och är inte helt borta i roten när det kommer till den tekniska biten. Men nä, snubben jag pratade med, det gick bara inte. Att det enligt min teori mest troligt är något vaj på gatewayen ville han inte alls lyssna på. Han hade dessutom mage att erbjuda mig förlängning av bindningstiden. Talade om för honom hur ytterst nära det ÄR att hela Telias paket åker ut genom fönstret och innan det funkar förlängs absolut ingenting.


Så nu ska vi gå igenom proceduren, tekniker mäter ledningarna men hittar inget fel, jag kontaktar supporten på nytt och de ber mig starta om gatewayen en hundrade gång osv. Sedan kanske, kanske det blir en ny gateway.

smiley


Nu är nästan hela Affe ryckt, bara lite kvar här och där, mest under magen och på benen, de känsliga ställena.

Men nu undrar jag om jag inte fått fel ras för nog är väl detta en Dalmatiner? En prickig korv är vad han är. Och enligt husse ser han ut som en riktig naken fis.


                                           En väldigt smal prickig korv.

 

  

                                               Dalmatiner Affe.


Småsaker går igenom bättre och bättre för var dag med Affen och jag börjar tro att jag inte varit nog tydlig tidigare eller också börjar hans hjärna komma ikapp. Hur som helst är det helt underbart när man får respons på det man tragglat så länge.

smiley


Go kväll.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards