Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Jenny - 24 maj 2011 19:45

Idag känns det lite extra bra eftersom jag sitter med senaste lönespecen i handen och gottar mig inte bara åt den största lönen på evigheter utan också att de tilldelat mig nya semesterdagar. Inte full kvot men jag är ändå helnöjd, då jag var högst tveksam till om jag skulle få några alls. Kanske, kanske det blir lite ledigt till hösten, trots allt.Snurra


Jag har äntligen en egen bil igen (av för mig nytt fabrikat), som rullar och mår bra. Nu ska jag inreda den med hundbur och andra nödvändigheter. Ska bli helt underbart att kunna köra och fara som man själv vill igen, utan att ta hänsyn till någon annan.smiley


Min morgon har varit hektisk. Startade kl 6 på gymmet och sprang milen. Dödens jobbigt var det men lyckades ändå förbättra tiden, 56.24 gick det på idag.


Direkt efter gymmet var det frissabesök, hann inte ens hem i mellan. Tur att det finns dusch på gymmet annars hade jag nog inte blivit insläppt på salongen.

Dagens besök resulterade i att jag numera är en blond Jens. Hjälp! Mina öron står ut och sambo har definitivt längre hår än mig. Herregud, var hans första kommentar.

RäddKeps, keps, keps.


Efter frissan bar det omgående av till jobbet och nu, hemma igen, har jag fyllt magen med älgkött, potatissallad och kaffe, gött och sitter som bäst och och tar igen mig från kvällspromenaden med Herr Piraff. Den jycken kan sina trick för att driva mig till vansinne. När han känner lukten av något intressant blir han helt omöjlig. Han kastar sig fram, drar i kopplet, går på bakbenen, huvaligen. Tålamod och åter tålamod.


Jösses vad det blåser där ute.


smiley

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards