Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Gymmet, lönen och frissan.

Av Jenny - 24 maj 2011 19:45

Idag känns det lite extra bra eftersom jag sitter med senaste lönespecen i handen och gottar mig inte bara åt den största lönen på evigheter utan också att de tilldelat mig nya semesterdagar. Inte full kvot men jag är ändå helnöjd, då jag var högst tveksam till om jag skulle få några alls. Kanske, kanske det blir lite ledigt till hösten, trots allt.Snurra


Jag har äntligen en egen bil igen (av för mig nytt fabrikat), som rullar och mår bra. Nu ska jag inreda den med hundbur och andra nödvändigheter. Ska bli helt underbart att kunna köra och fara som man själv vill igen, utan att ta hänsyn till någon annan.smiley


Min morgon har varit hektisk. Startade kl 6 på gymmet och sprang milen. Dödens jobbigt var det men lyckades ändå förbättra tiden, 56.24 gick det på idag.


Direkt efter gymmet var det frissabesök, hann inte ens hem i mellan. Tur att det finns dusch på gymmet annars hade jag nog inte blivit insläppt på salongen.

Dagens besök resulterade i att jag numera är en blond Jens. Hjälp! Mina öron står ut och sambo har definitivt längre hår än mig. Herregud, var hans första kommentar.

RäddKeps, keps, keps.


Efter frissan bar det omgående av till jobbet och nu, hemma igen, har jag fyllt magen med älgkött, potatissallad och kaffe, gött och sitter som bäst och och tar igen mig från kvällspromenaden med Herr Piraff. Den jycken kan sina trick för att driva mig till vansinne. När han känner lukten av något intressant blir han helt omöjlig. Han kastar sig fram, drar i kopplet, går på bakbenen, huvaligen. Tålamod och åter tålamod.


Jösses vad det blåser där ute.


smiley

 
 
Malin

Malin

25 maj 2011 15:09

Tack för grattis-hälsningen i bloggen!
Hon är minsann en duktig liten skit Fladdermusen ;)
.. o tänk om jag som helst av allt ser mina hundar
komma upp skitiga o jävliga ur underjorden ska få
ett "snyggo" på köpet - då får jag ju se till att visa att det går att kombinera BRAINS and BEAUTY!

Frissan igen, tyckte det var inte länge sen..?
Jag tycker alltid man ser mer eller mindre mysko ut
direkt efter ett besök i frisörstolen, tar ett tag..

När är det dax för Affe's rehab-besök?
Hoppas det är "bara att tuta & köra-besked" så att
du kan komma igång o cykla - o du.. då vill vi se
bilder från Affe's besök vid ett konstgryt!

Vad blev det för bil denna gången?
Alltid lite meck innan man får till det med hundburar
när man bytar bil, men sen är det rätt kul me!
Skulle oxå vilja ha en annan bil, får se när det
finns utrymme för det

Tjillevippen!

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

Lena, Kila, Pirra

27 maj 2011 10:27

Haha, Jenny - jag tycker du är jättefin i kort hår! Men eftersom du själv är förtvivlad varje gång du klippt kort så måste jag ändå fråga: Why the heck KLIPPER du en kort frisyr varje gång då??? ;)

 
Ingen bild

Jenny

27 maj 2011 17:16

Malin, På bil fronten blev det en Kia sportage. Jättefin men pytteliten skuff. Hittills har jag alltid köpt bil efter buren men denna gång hade jag visst inte sista ordet ;)
9 juni ska jag på rehab återbesöket med Affen. Hoppas och tror nog att de kommer att tycka att han gjort enorma framsteg :)

Lena, Det är lite som Malin skriver, man ser väl alltid lite weirdo ut första dagarna, innan man vant sig. Och anledningen till att det blir kort :) för att det är så ruskigt lättskött :D och fasen mellen kort och långt är ohanterbar ;) Flåt att jag gnäller :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards