Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Affes terapi!

Av Jenny - 25 april 2011 10:00

Söndagen blev verkligen Affes dag och den gick i terapins tecken. ”Springalös” promenaden har jag ju redan berättat om. Vi fortsatte med att göra ingenting på gräsmattan medan matte satt på en pall och solade sig. Fanns så klart mycket att titta och lyssna på men han var riktigt duktig och la sig korta stunder.


Sedan tog vi en promenad till svärföräldrarna där vi fortsatte träna på att göra ingenting, fortfarande utomhus. Det var lite svårare och det fanns mer ”störningar” (en av störningarna visade sig senare vara en högst orädd mus)


Det var en väldigt trött pojkhund resten av kvällen och tröttheten verkar sitta i ännu idag och dessutom verkar han lite stel och öm, så promenerandet får vänta tills jag kommer hem från arbetet ikväll.

smiley: Harley - keystrokes: :harley


Apropå stel och öm så får jag nog också klassas i den kategorin. Inledde morgonen med en 1 mil på bandet. Grämer mig dock lite över dagens löp eftersom jag antagligen hade kunnat fixa till en betydligt bättre tid om jag inte kört med större motlut än vanligt på de första 5 kilometrarna. Tanken var inte att det skulle bli 10 km men tydligen var all påskmaten bra bränsle. Och jag som inte ens tänkte åka till gymmet imorse när klockan ringde, kände mig så lat.

 

Det är så sorgligt att konstatera att springa 10 km inte längre skänker samma tillfredställelse som tidigare. Visst är kroppen behagligt uttröttad men det ger inte ”kicken” längre. Måste kanske öka distansen eller hastigheten, hur det nu ska gå till.


Nu väntar jag bara att klockan ska gå så jag får åka till Ica och göra mina timmar.

smiley: Waiting - keystrokes: :waiting


Trevlig annandag påsk önskar jag er.

smiley: B4115e766be0b01f292d2f52999e95f3fb79c8b - keystrokes: :13

 
 
Diet

Diet

25 april 2011 16:44

En hemsida om träning, hälsa, mat och kändisars dieter

http://dietandfitness4you.blogspot.com

 
Malin

Malin

27 april 2011 11:01

Passivitetsträning är SÅÅÅ viktigt!
Heja heja Jenny & Affe!

Påskvecka-fullt-ös-medvetslös-bildresumé
på bloggen ;o) O kanske en ny inspirations
film på hemsidan. Nu får du allt filma Affe
lite när ni tränar eller han kutar runt.

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards