Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Avskyr lösspringande, ilskna jyckar.

Av Jenny - 11 maj 2011 19:45

Mina tappra ansatser att få igång Telia smart resulterade bara i att hela gatewayen höll på att åka ut genom fönstret. Så vi har alltså fortfarande ingen fungerande hemtelefon smiley: Nutz - keystrokes: :nutz


I ett försök att lugna mina nerver begav jag och Affe oss ut på kvällspromenad. Nästan hemma, bara en uppförsbacke kvar dyker det plötsligt upp en lös, väldigt arg och upprörd Schäfermix. Rakt mot oss kommer den, raggen rest och vrålskäller. Satan i gatan vad jag hatar sådana situationer. Fiskade upp Affen i famnen, stampade i backen, viftade och vrålade åt hunden. Den gick i en cirkel runt oss och jag var helt säker på att den skulle flyga på. Bytte taktik och gick i stället vrålandes mot hunden som då faktiskt backade undan. Det dök även i samma veva upp en lös hundkompis men den var bara rädd och undvek oss.

smiley: Militant - keystrokes: :militant

Piraffen var i upplösningstillstånd och det enda som malde i min hjärna var: nu är det kört, han kommer att hata mörka hundar osv.


I ett försök att ”mota Olle i grind” konstruerade vi snabbt situationen på nytt. Fast den här gången var det husse som gående på exakt samma ställe som den lösa hunden varit, med en kopplad Bella.


Ägaren till de lösa hundarna lyste med sin frånvaro och även hundarna var försvunna. Egentligen ska man väl inte lyfta upp hunden vid fara med hade schäfern fått tag på Affe hade det garanterat blivit hundfärs. Och hade ägaren till jyckarna dykt upp hade nog denne fått höra både det ena och andra.

smiley: Fight - keystrokes: :fight

Med min träningen går det lite si och så, är ju så attans trött numera. Så i förmiddags tog jag istället bilen till närmaste elljusspår och körde en premiärrunda där för i år. Gick förvånansvärt lätt faktiskt, kanske för att jag för ovanlighetens skull hade frukost i magen innan löpet. Men det är mycket backar och mitt knä vill inte riktigt springa uppför utan att göra ont.


Nu har jag gjort mina timmar på Ica, ätit middag och snart ligger jag nog nerbäddad i min sköna säng för det svider redan i ögonen.


Dagens konstigaste fråga av en kund på Ica, - Vill du ha en fin, svart påse? Eh, nä tack.


God natt

smiley: Offtobed - keystrokes: :offtobed

 
 
Majsann

Majsann

12 maj 2011 00:37

Hej!
Otäckt med lösa hundar :( speciellt om de är stora!
Var med om två händelser förra veckan med två olika mattar heter det så?? Med hundar...
Den första släppte hunden mot mig, jag fortsatte bara gå utan att se mot dem och helt plötsligt sitter hunden i mitt byxben!! :(
känner inte ens människan!! Den andra händelsen var med en stor rottis!! Gjorde samma sak fortsatte gå utan att se hunden och den dyker mot mig!! Vad gör matte? Jo bara skrattar!
Gillar inte sånt!! Båda hundarna var ju iallafall kopplade men ändå utan kontroll !!
Nog med gnäll!! Du skulle ha tagit den fina påsen <3
kramen.

http://lillalucas.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

12 maj 2011 07:39

Inte alls kul att träffa på lösa hundar, tur det "gick bra" för er denna gången. Förstår att
du hann tänka på det ena & det andra. Ta det
lite lugnt med din hörru du - gör det "ont" så
är det ju något som inte är riktigt rätt..

Verkligen glad för din & Affens skull att det
går så bra i spåret och att han tycker det är
så roligt. Du klurar nog ut att lösa att hitta
rätt belöning åt honom. Gillar han inte att
kampa?

Själv är jag fortfarande hus/hundvakt därav
inte alls mycket tid vid datorn.. har även lyckats
göra sönder min kamera *GAH* men nu har jag iaf
uppat bloggen med lite bilder som togs i helgen

Tjingeling!

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards