Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Vad var det jag sa.

Av Jenny - 18 maj 2011 19:30

Fick igår först ett telefonsamtal sedan ett hembesök av en teletekniker som mätt ledningarna och inte hittat något fel.  Nu ville han kika lite på jacket och ledningarna också. - Nix, inget fel där heller. - Jag ska ringa Telia sa han och be att de skickar en ny gateway, men åh vilken oväntad överraskning.

Vill inte verka bitter i överkant Telia har funkat jättebra tills nu och är det fel på pryttlarna så är det ju faktiskt inte Telias fel, egentligen. Men jag är ändå småirriterad. Vad var det jag sa.

sour_smiley.gif



Morgonens promenad med Piraffen höll på att ge mig en light hjärnblödning. Någonting hade gått samma väg som oss, någonting som luktade så infernaliskt gott i den lilla terriersnoken. Vilket medförde att han drog som en galning i kopplet.

Jag älskar verkligen hundar men de har tre egenskaper jag har svårt att acceptera, skällande, pipade och dra i kopplet, om detta förekommer i för stora doser.

Övervägde starkt att vända hem igen men på så vis tar det ju hundra år innan han lär sig.  Så vi körde trädmetoden dvs. han drar, jag stannar (leker träd), han vänder tillbaka, sätter sig vid min sida, tar ögonkontakt, vi går igen. Utan och överdriva utförde jag nog denna handling en 30-40 gånger.

Nu blev ju detta en superduper svår övning eftersom det luktade så extremt mycket mumma på vägen och allt han önskade var ju att jaga i kapp den goda doften.

Gick samma runda med Fanny, en halvtimme senare och hon ägnade inte vägen ett endaste sniff. Så olika attraktion kan dofterna alltså ha.


Jag gillar att jobba men morgondagen och fredag kommer att bli tunga. Torsdagen inleder jag med postansvarigträff på annan ort, vilket betyder att jag ger mig i väg hemifrån strax efter kl 8.

Efter träffen åker jag direkt till jobbet och någon gång efter kl 21 stämplar jag ut. Åker hem och sover för att sedan stämpla in igen fredag förmiddag 10.45 och jobba till kl 21. Hem, sova och stämpla in lördag kl 10. PUST! Men tanken på lönekuvertet gör att jag håller modet uppe.

smiley


Ser just att det är nästan vindstilla ute, helt perfekt för ett litet spår, om man skulle orka.

Tjenixensmiley


 
 
Ingen bild

Melitta

19 maj 2011 09:17

Hejsan! Jag håller helt med dig om att inte gilla när hundar drar i kopplet.
Sen kan jag bli full i skratt, när man ser vissa människor som går med hunden o små rycker hela tiden o till slut stannar dom o pratar med hunden.
Jätte nära hundens ansikte.. Dom måste ha kloka hundar som förstår hela det samtalet.. Hehehehehe..
Jag börjar oxå min härliga semester schema imorgon:)
Du får tänka på ett visst datum och räkna dagarna;)
Ha det bäst! Kram

 
Lisa Arvidsson

Lisa Arvidsson

19 maj 2011 20:14

Hej igen!
Som du kanske vet (jag tyckte du skrev att du har jobbat på Telia), så har vi vissa rutiner att följa... Jag ska inte påstå att det blir perfekt alla gånger, men det hjälper oss i alla fall rätt många gånger. Bäst är det förstås om vi kan se felet direkt från distans, och slippa köra uteslutningsmetoden :)
Den här gången kanske du kan trösta dig med att det var du som hade rätt ;)

/Lisa Arvidsson
Telia kundservice

http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatel

 
Ingen bild

Jenny

21 maj 2011 19:50

Melitta, Ha ha, jo de har verkligen superkloka vovvar. Inte alls som min Affe som tappar både öron och hjärna när han ser något intressant.
Jag räknar dagarna, fast tror inte jag härdar ut så länge ;)
Krams.

Lisa. Har jobbat åt T, för många år sedan på de analoga modemens tid, så jag vet allt för väl hur det ofta går (gick) till. Hade han lyssnat hade vi kommit vidare snabbare. Nu är jag dessutom extra irriterad eftersom tjejen på supporten som ringde upp, lovade att nya gatewayen skulle komma senast torsdag vilket den inte gjorde. Inte heller igår dök den upp. Känns inget vidare då jag inte haft hemtelefon på flera veckor nu.
Häls Jenny.

 
Lisa Arvidsson

Lisa Arvidsson

21 maj 2011 20:33

Flera veckor låter ju lite att ta i...
Om du vill kan jag ta en titt på hur det ser ut med utskicket, i så fall är det bara att du går in på länken jag skrev som URL, och fyller i där. Det blir nog på måndag i så fall så förhoppningsvis hinner modemet komma, men i alla fall!

/Lisa Arvidsson
Telia kundservice

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards