Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Bara en vanlig måndag.

Av Jenny - 23 maj 2011 22:15

Jag skonade min vrakbil från alla resor utom en idag, den till jobbet. Trötthet (lathet) löste den första resan (morgonträningen sket sig alltså) och regnet fixade det skulle ha blivit den tredje svängen, hundträningen.


Det verkligen öser ner där ute och jag ska snart krypa ner under täcket och somna till ljudet av regndroppar som piskar mot plåttaket.


Fast förmiddagen var varm, solig och jättefin. Efter en rejäl långpromenad med båda vovvarna (samtidigt) låg jag och Affen ute på gräsmattan och tränade på att göra ingenting. Vem har sagt att det är jobbigt att träna hund?


En retsam sädesärla höll på att driva mig och kanske framför allt Affe till vansinne på vägen hem. Den parkerade sin rumpa konstant 5-6 meter framför oss och ni förstår ju hur Affe reagerade. Naturligtvis skulle han infånga och antagligen sluka den. Det blev till att leka träd många gånger innan fågeln gav upp och flög sin kos.smiley: Treehugger - keystrokes: :treehugger


Har fortfarande ingen hemtelefon och det börjar bli en riktig följetång av det här dravlet. Jag blev ju lovad ett nytt modem som enligt supporten skulle komma senast torsdag förra veckan. Det blev torsdag och inget paket kom. Det blev fredag och inget paket kom. Inte heller idag dök det upp någon leverans. Dags för ett nytt telefonsamtal och gissa vad, det hade inte skett något utskick av modemet. Tur att man är en lugn och sansad människa.

Men nog kokade jag idag när jag radade upp dagens paketleveras på Icas posthyllor och insåg att det inte blev något idag heller. En fördel när man hanterar posten är ju att man omgående vet om man själv erhållit någon försändelse. Pratade med en verkligt trevlig kille hos Telia som beklagade det hela. To be continued.

smiley


Somliga är verkligen som klippta och skurna för telefonförsäljning. Under kvällen har jag förutom Telia då, samtalat med en säljare på ett försäkringsbolag rörande en bilförsäkring. Han var så rackarns trevlig att han nog nästan kunnat prångla på mig varenda tilläggsförsäkring som fanns att tillgå. - Jaha sa sambo frågade du om självrisk vid viltkollision då? Va, eh, näää glömde ju det ju.

 smiley: Flirty - keystrokes: :flirty



Go natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards