Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Jenny - 25 mars 2011 12:00

Sambo som verkligen avskyr när det kommer till att inhandla presenter och julklappar åt mig, har nu samlat alla uteblivna gåvor till en enda, en Kitchen aid.

Vi ska beställa den idag är det tänkt men jag vet ju inte vilken färg jag vill ha.


Meningen är att den ska stå framme på bänken eftersom den inte bara är praktisk utan även snygg. Jag är sugen på en svart men damm syns så lätt på den, en röd vore fint eftersom jag har en röd vattenkittel. Men sen finns det ju rosa, turkos, lila och typ 20 färger till, gaaaah.


Nästa bekymmer är vilket tillbehörs kitt jag ska välja, suck. Jag är vädur till stjärntecknet men borde nog vara tvilling, har för mig att de ofta sägs lida av beslutsångest, mitt mellannamn.


Det trasslar med Albas parning på alla plan. Igår visade det sig nämligen att finska posten schabblat bort blodprovsförsändelsen  med påföljd att den blivit ett dygn försenad.

Nu är det inte längre lönt att ta något nytt prov eftersom svaret inte hinner komma förrän på måndag och då kan det redan vara försent.


Hoppsan! Kollade just mejlen och då dök det försvunna provsvaret upp, som på beställning.  Och nu har värdet äntligen börjat stiga Enligt veterinären kan det gå undan i svängarna nu så mest troligt blir det avresa senast imorgon för husse och Alba mot Finland.


Våfflor borde man ju fixa idag men ska och jobba (ända till 21.15) så känns inte så roligt att springa   omkring i förbutiken med magen full av grädde och sylt.


Apropå springa så bättrade jag imorse på 5 kilometers tiden på löpbandet med över en minut. Men hu vad jobbigt det är att springa snabbare och själva njutningen i springandet försvinner helt. Frivillig självplåga, jag vet. Men kroppen måste lära sig att hantera mjölksyra mm, det har jag läst   


Jag läste även i samma tidning, ett uttalande från en ”löpcoach” - att man ska kunna springa 3 mil men kunna nöja sig med 1 mil.

Jag säger så här istället, - man ska kanske kunna springa 1 mil men definitivt kunna nöja sig med 5 snabba kilometer.

3 mil! Pytt säger jag bara, det har man ju inte ens tid med, tar ju hur många timmar som helst.


Vill skicka ett bamsestort grattis (lite i efterskott) på 1 årsdagen till lilla H    och hoppas hon får ett jättefint kalas. Hipp hipp hurra.


 


Jag har fått min motion och vovvarna sin och nu ska även dammsugaren få sitt.


Ha en trevlig fredag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards