Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Jenny - 28 mars 2011 11:29

Veckan fick inte riktigt den perfekta start jag velat. Hade planerat att åka och träna imorse men när klockan ringde 5.15 (4.15 RIKTIG TID) var jag snortrött och beslöt mig för att sova vidare.

Det gjorde jag minsann med besked, klockan var nästan 8.30 innan jag klev upp och det är extremt ovanligt för att vara jag. Men det kanske är kroppens sätt att säga ifrån.

Så istället för gym blev det nu en lång och solig Affepromenad och en något kortare Fannypromenad. Efter det en väldigt sen frukost. Nu ska jag hinna klämma i mig någon slags lunch också innan avfärd mot Ica.


Jag har verkligen blivit bortskämd denna vinter med vår promenadväg inne i skogen. Tidigare år har det i bästa fall varit ett någorlunda hyfsat skoterspår vi gått efter. Men i år är det en riktig väg, detta tackvare att den lilla stugan som finns inne i skogen fått nya ägare, som plogar och håller uppe vägen. Det är ingen trafik mer än ev. stug- och markägare så Fanny får alltid vara lös och springa fritt.


Igår när jag och raggsockan Fanny gick en kvällspromenad upptäckte vi att stugägaren satt upp två nya fågelholkar, så himla söta.


   Ute och letar mask, står det på holken :)


   Hem ljuva hem


Fanny verkar förövrigt blomma upp mer och mer för varje dag nu, hon är mycket piggare, rörligare och gladare. Hon vill komma med på promenaderna och man ser tydligt att hon börjat gå ner i vikt.

Det är tur att hon har sin svarta ”dutt” på rumpan annars är hon väldigt svår att urskilja mot snön, speciellt vid skymning. Den svarta ”dutten” är numera nästan det enda jag ser av henne på promenaderna eftersom det är sådan full rulle och det gör mig så glad.


  

Maskerad till träd


Har idag ringt till Gammelstad och bokat tid för hennes tandutdragning. Det känns inte så roligt när man vet hur rädd hon är innan och hur ont hon kommer att ha efteråt. Men den lösa tanden och emaljskadan kan ju göra hur ont som helt redan nu och eftersom hon är terrier, med träskalle visar hon inte så lätt att hon har ont. Så det är lika bra att få det överstökat.


Dags att dra på sig korvskinnen (Icakläderna) och bege sig mot arbetet.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards