Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Men jäkla jycke!

Av Jenny - 9 mars 2011 09:04

Ett litet förtydligande. Det här med min rädsla för att släppa ihop hundarna har inte haft att göra med att jag varit orolig för att de inte ska komma överens. Rädslan har väl snarare varit den motsatta, att de kommer för bra överens och det blir en massa bus och spring, vilket är dåligt för lill-Affens ben.


  

Affe-specialitet, att ligga under utdragna lådor 


Trodde nog och framförallt hoppades jag väl att släppa ihop hundarna skulle vara en slags ”QUICK FIX” på Piraffens ovilja att vara ensam. Pyttipanna, säger jag bara.

Satte datorn på inspelning och spände på mig skidorna. Blev en kort tur och jag hörde honom på långt håll när jag gled tillbaka in på gården, voff, VOFF, VOOOOOFFF.


Lite spännande skulle det bli att se om han försökt dra igång Fanny på bus och om han kört race i köket. Men det får jag aldrig veta eftersom inspelningen, i vanlig ordning misslyckats. Hur många tecken behöver jag egentligen på att det är bättre att inte veta.


Hade honom lös på morgonpromenaden igen och det är så lustigt, han går nämligen ”finare” utan koppel än med. Tror dock inte att polletten riktigt fallit ner att han är fri och kan kuta bäst han vill. Men jag är så klart jättenöjd och belönar det duktiga beteendet, att gå vid mattes sida och ta kontakt.


Fotona är allihop tagna under morgonpromenaden, inom loppet av en timme. Fascinerande hur snabbt himlen ändrar sig.


  


   


    

Ha en bra måndag, fast det är ju faktiskt redan onsdag, jag vet. Men eftersom det är veckans första arbetsdag för mig så är det måndags-feeling.


 
 
Ingen bild

Melitta

9 mars 2011 09:48

Hejsan! Nyfiken som jag är... Hur tidigt stiger fröken upp? Om du skrivit ett inägg redan vid 9 o tagit en 1 timmes prom på morgonen:) Hihi...
DU vet onödigt tänkande:)
Ha en trevlig Måndag, Kram

 
Malin

Malin

9 mars 2011 16:46

Hoppas Affe's hålla-sig-nära-beteende
håller i sig! Skönt för honom om han
kan vara lös (utan att brassa runt så
han gör illa sitt ben..)

Det är nog inte meningen att du ska spela
in hundarna - nej! Fast jag hade nog oxå tyckt
det hade varit intressant att se om han bär sig
annorlunda åt när dom är ihop.

Häftiga bilder på morgon-himmel!
Här har vi idag en grå-trist-regning-dass-dag
som gör sig bäst för att "relalalaxa"!

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

Jenny

10 mars 2011 09:20

Melitta, Nu när jag inte åker till gymmet (tar en paus denna vecka) så vaknar jag självmant mellan 5.30-6.30 =D vilket är helt ok för jag gillar ju att vara i farten tidigt. Borstar bara tänderna och klär mig sedan ut på vovveprom, bästa starten på dagen :)

Malin, jepp, det var just det. Fast jag är mer lur på att fröken beter sig lite annorlunda. Har ju genom tidigare inspelningar lagt märke till att hon är lite skenhelig, lilla skruttan. Men det matte inte vet ;)

 
Lotta Lndell

Lotta Lndell

10 mars 2011 12:39

Hej Jenny och Affe. Är på jobbet och det är helt galet lugnt så jag passar på att skriva till dig.
Ja Barney är Judis valp i från förra kullen, kullbror med Bebban.
Js tänk på måndag blir minstingarna ett år, vad tiden går. Angel har kommit på att man kan ta ett skutt till friheten för att det är så mkt snö. Lite jobbigt eftersom vägen utanför är rätt trafikerad med bilar som kör alldeles för fort. Det är bara att vara med och vakta henne.
Jag har med mig småbarnen på jobbet det är mysigt.
Nu går jag och väntar på att Judi ska löpa så jag kan ta en sista kull på henne.
Ha det så gott nu.
Kram från hela Glada Jyckens kennel.

http://gladajyckenskennel.blogg.se

 
Ingen bild

Jenny

11 mars 2011 09:44

Hej Lotta och vad kul att du hittade hit. Jag är ju lite dålig på att ringa och så men här hittar du iallfall lite info om Affe.
Ja 1 år blir de små liven, det kan man inte tro och helt ärligt var jag nästan säker på att han inte skulle få uppleva sin årsdag med tanke på alla bekymmer. Men nu känns det faktiskt rätt mycket hoppfullare.
Kram Jenny och Affe.

 
Lotta

Lotta

13 mars 2011 09:43

Hej. Kolla SVT på tisdag kl 20.00 Ett hundprogram där Affes kullsyster Aariel är med, Kram

http://gladajyckenskennel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards